• A Step to Books´ World

• KROK DO SVETA KNÍH

V súčasnosti v spoločnosti čoraz viac rezonuje potreba rzvíjať u mladých ľudí čitateľskú gramotnosť. Vďaka nej sa dokážu ľahšie orientovať v sociálnej oblasti.

Projekt programu Erasmus+ si dáva za jeden za cie priblížiť mladým ľuďom krásu a zaujímavosť literatúry cez všetky jej oblasti - divadelnú tvorbu, poéziu a prózu.

Partnermi v projekte sú skúsené organizácie zo zahraničia:

Szkola Podstawowa Nr2 w Kole / POĽSKO SZKOLA PODSTAWOWA NR2 W KOLE

Osmangazi Ortaokulu Adana / TURECKO OSNAMGAZI ORTAOKULU

• Reading drama - Theater

• 25. - 29. september 2023

Prvé stretnutie v rámi projektu sa uskutočnilo na našej škole.

🎭Stretnutie bolo zamerané na zdokonaľovanie divadelných a prezentačných zručností u žiakov.

🇸🇰Okrem tvorivých aktivít, objavovania krás nášho regiónu a ochutnávky tradičných jedál slovenskej kuchyne sa žiaci a učitelia z Turecka🇹🇷 a Poľska🇵🇱 zúčastnili tvorivého divadelného workshopu pod vedením skúseného herca a divadelníka Petra Červeného.

Účastníci tohto stretnutia si so sebou domov odniesli:

✅ nové zručnosti v oblasti literárnej tvorby,

✅ nové priateľstvá,

✅ zážitky,

✅ poznatky, ktoré o našom meste, krajine a o našej histórii získali,

✅ vlastnoručne ušité záložky do knihy,

✅ dobrý pocit z prekonania svojho strachu prezentovať (sa) v spoločnosti svojich rovesníkov,

✅ úspech v kahoot kvíze,

✅ svoje mobily zaplnené fotkami z celého týždňa.

• Reading the novels - Scenario

• 19. - 24. november 2023

🇪🇺Koncom novembra 2023 sa konalo v Poľskom meste Koło medzinárodné stretnutie v rámci projektu Erasmus+ "A Step to Books' World", na ktorom sa zúčastnili aj naši žiaci.

📚Spolu so žiakmi a učiteľmi z Turecka a Poľska ich čakali workshopy a aktivity zamerané na literatúru a rozvoj čitateľskej gramotnosti.

🇪🇺ERASMUS+ Z PERA NAŠICH ŽIAKOV🇪🇺

1.DEŇ

🔸V nedeľu skoro ráno sme spred školy vyrazili na cestu do Poľska, kde je naša Erasmus+ partnerská škola v meste Koło, pričom cesta trvala okolo 9 hodín. Bolo to únavné, ale počas cesty sme zažili veľa zábavy. V mikrobuse sme veľa spievali a rozprávali sme sa celou cestou. Myslím si, že ten vodič z nás mal dosť 😂.

🇵🇱Aby nám cesta rýchlejšie ubehla, rozdelili sme si ju na kratšie úseky. Zastavili sme v bývalom hlavnom meste Poľska - v Krakowe. Najskôr sme si pozreli Hlavné námestie a trhovisko, nakukli sme do Baziliky Nanebovzatia Panny Márie. Všetko sa nám veľmi páčilo, na pamiatku Krakova sme si kúpili magnetky.

🍴Po výdatnom obede sme išli na kráľovský zámok Wawel. Navštívili sme katedrálu zámku, krypty, v ktorých sú pochovaní poľskí králi, dotkli sme sa srdca jedného z najväčších zvonov v Poľsku.🔔Tento ma meno Žigmund.

☔Keď sme vyšli z katedrály, začalo pršať, a tak sme sa ponáhľali do mikrobusu, nastúpili sme a opäť sme sa vydali na cestu. Počas cesty sme sa zase smiali, spievali a spali. Keď sme o ďalšie 4 hodiny dorazili do cieľa, ubytovali sme sa v hoteli v meste Koło. Keď sme prišli na izby, po celom dni sme boli všetci spokojní.

🍕Po krátkom oddychu sme sa rozhodli ísť na večeru, no zistili sme, že hotelová reštaurácia už nevarí. Neostávalo nám iné, len si objednať pizzu. Chutila nám.

Po dlhom dni sme sa uložili na hotelové izby, kde sme sa ešte chvíľu bavili.

🙏Tešíme sa na zajtra, kedy sa stretneme so žiakmi z Poľska a Turecka.

Janka, 9.A

2.DEŇ

Dnes sme sa zobudili s dobrou náladou po pokojnej noci😊

Osviežili sme sa raňajkami, ktoré boli výborné🥖

Potom nás autami doviezli do školy v Kołe, kde nás privítali veľkí aj malí žiačikovia krásnym vystúpením.

💻Nasledovalo prezentovanie vopred pripravených prezentácií o našej krajine a diele, ktorému sme sa v uplynulom období venovali - Tri gaštanové kone (Margita Figuli).

Zoznamovanie prebehlo rýchlo, radostná nálada a smiech nechýbal😄.

⛪Potom nasledovala prehliadka mesta Koło, nemohli sme vynechať kostol Povýšenia Sv. Kríža- farský kostol z gotického obdobia a kláštor bernardínov.

Napokon sme prišli na mestský úrad, kde nás privítal primátor mesta Koło, prezreli sme si radnicu a múzeum keramiky.

Tešíme sa na ďalší spoločný deň.

Lukáš 8.A

3.DEŇ

🍴Dnešok sme začali raňajkami na hoteli, po ktorých nás miestni učitelia autami odviezli do mestskej knižnice, čo bola v minulosti železničná stanica mesta Kolo.

📚Tam nám ukázali staré knihy, časopisy, hovorili o tom aké akcie tam mávajú, že knižnica je prístupná pre každého, ľudia tam môžu vo voľnom čase využívať počítače a knihy.

🎭V knižnici nám tiež ukázali malú divadelnú hru, ktorú si pripravili naši poľskí kamaráti. Bolo to japonské kamishibai, malé drevené obrazové divadlo.

Keďže pršalo, z knižnice nás odviezli autami do školy, kde sme začali tvoriť vlastný príbeh, vlastné kamišibai, ktoré sme robili spôsobom, ako sme ho videli v knižnici.

🔹Zo školy sme si išli oddýchnuť na hotel, kde sme boli na izbách a rozprávali sa so žiakmi z Turecka.

Neskôr sme mali so všetkými žiakmi zapojenými do projektu kahoot kvíz, kde sme ja, Nina a Janka vyhrali prvé 3 miesta.

Po kvíze sme mali vynikajúcu večeru v reštaurácii na hoteli.

🃏Večer sme znova hrali spoločenské hry so žiakmi z Turecka, ktorí sú ubytovaní v tom istom hoteli ako my. Potom sme sa uložili na izbu, kde sme sa chystali na ďalší deň.

Zsófi, 9.A

4.DEŇ

🍔Ráno sme začali vydatnými raňajkami na hoteli, lebo nás čakal celodenný poznávací výlet. Po raňajkách prišiel pre nás autobus a išli sme do mesta Toruń.

🍫Na začiatok sme v Toruni navštívili tradičnú cukráreň, kde sme ochutnali horúcu čokoládu, ktorá bola fakt dobrá.

🌌Potom sme išli do planetária, kde sme si pozreli dokument o Kopernikovi, ktorý sa narodil a žil v meste Toruń. Vedľa planetária sme videli Univerzitu Mikuláša Kopernika.

🍪Odtiaľ sme išli do perníkoveho múzea, kde nám ukázali, ako sa robia tradičné toruňské perníky a aj my sme si spravili svoj vlastný perník.

Potom sme sa išli najesť, prešli sme sa centrom mesta, obzreli sme si námestie a ukončili deň v Torune.

🍕Večer sme sa vrátili na náš hotel kde sme si na izbe dali pizzu.

Nina, 9.A

5.DEŇ

🎭Dnes sme robili kamishibai a promo plagát na čítanie kníh.

📚Ešte pred obedom sme robili športové aktivity s pomocou kníh. Najskôr sme mali bežať pre knižku ku plastovej tyčke, zobrať ju a dať ju spoluhráčovi, ktorý ju mal naspäť položiť a takto sme sa točili až do posledného spoluhráča.

🎶Poobede prišli k nám na hotel dievčatá z poľskej školy v rámci projektu, tancovali sme na chodbe, mali sme párty na izbe u dievčat bolo nás tam asi 17, veľmi dobre sme sa bavili, ale čas plynie rýchlo a dievčatá museli odísť cca o 18:30.

👋Veľmi dlho sme sa lúčili, bol to náš posledný deň, keď me sa videli vpodstate celý deň a som veľmi rád že som ich spoznal.

🤗Je mi ľúto, že ich neuvidím dlhú dobu, ale na tento týždeň/moment nikdy v živote nezabudnem.

Aurel, 8.A

6.DEŇ

🥞Ako každé ráno, aj to dnešné sme sa naraňajkovali v reštauráci Mazurek, boli to naše posledné raňajky na tomto mieste. Potom sme sa presunuli do školy, kde nás čakali učitelia a žiaci zapojení do projektu.

🎭V škole prebehla prezentácia japonských obrázkových divadiel kamišibai, ktoré sme vytvorili v skupinkách. Okrem nich sme odprezentovať aj motivačné plagáty na podporu čítania.

🥇Nasledovala Certifikácia, po ktorej sme šli na hotel Mazurek, kde sme si vzali všetky naše veci, odovzdali sme kľúč na recepcii hotela a vyrazili sme na Slovensko.

🚙Cesta prebehla v pohode, zastavili sme sa v McDonalde na obed. Išli sme z Poľska cez Česko na Slovensko.

Domov sme prišli v poriadku.

Roland, 8.A

• Creating comics

• 4. - 10. február 2024

📚Krok do sveta kníh📚

🇪🇺V mesiaci február sa v rámci programu Erasmus+ naši žiaci 8. a 9. ročníka zúčastnili medzinárodného stretnutia v partnerskej škole v Adane/Turecko.

Išlo o posledné stretnutie v projekte "A Step to Books' World".

💥Vzdelávacie aktivity boli zamerané na rozvoj čitateľskej gramotnosti žiakov cez spoločnú tvorbu komiksov. Výsledkom práce žiakov v zmiešaných medzinárodných skupinách boli komiksy, ktoré vytvorili žiaci v platforme pixton.

💡Aké zručnosti si účastníci tejto mobility zdokonalili?

✔️ prácu v jazykovo zmiešaných skupinách,

✔️ komunikáciu v anglickom jazyku,

✔️ digitálnu gramotnosť pri používaní novej platformy,

✔️ sociálne zručnosti pri rozdelení úloh v pracovných skupinách a pri spoločných aktivitách so zahraničnými žiakmi,

✔️ prezentačné zručnosti pri predstavovaní našej školy a taktiež pri predstavení vytvoreného komiksu,

🇹🇷Čo nové videli a skúsili naši žiaci v meste Adana a jeho okolí?

🔹let lietadlom,

🔹Adana kebab - najlepší kebab v Turecku,

🔹ruch veľkomesta (Adana má približne 1,8 milióna obyvateľov a je to 5.najväčšie mesto v Turecku),

🔹navštívili druhú najväčšiu mešitu v Turecku, ktorá sa nachádza v meste Adana,

🔹videli mesto Tarsus a jeho historické pamiatky - rodisko svätého apoštola Pavla (pôvodne Šavla),

🔹vynikajúcu tureckú kuchyňu,

🔹prechádzali sa po takmer 2000 rokov starom moste,

🔹navštívili múzeum filmu a archeologické múzeum v Adane.

🔹nakukli do kultúrneho a spoločenského života obyvateľov južnej časti Turecka.

Tešíme sa na ďalšie aktivity v projekte, ktoré rozvíjajú čitateľskú gramotnosť našich žiakov a ktoré aj po skončení projektu na škole plánujeme realizovať.

Ďakujeme SAAIC - Erasmusplus SK za príležitosť obohatiť našich žiakov o cenné zručnosti, nezabudnuteľné chvíle a za pozdvihnutie statusu našej školy v regióne.